love's gonna get you

Just nu känns allt rätt så bra. Trots att jag har prov på fredag och inte riktigt får in allt i huvudet så är jag ändå glad. Har så fina vänner, familj och pojkvän. Vad skulle jag gjort utan er egentligen? Är också glad för att jag är ledig på måndag, vilket innebär lång helg. Ska bara mysa med just mina tjejer, familj och pojkvän då. Underbart. Till något helt annat: jag hade fel om vädret. Ångrar lite att jag skrev att våren är här eftersom det har varit tråkigt väder hela veckan. Grått, dugg och regn. Rätt synd men vad kan man förvänta sig i februari? Just nu ligger jag i soffan, ska kolla på något avsnitt av the walking dead innan Big Brother börjar. Blir mys med familjen ikväll. Precis som många andra kvällar. Perfekt.

 

Syster fick ställa upp som modell till en uppgift jag har i fotografisk bild. Ordet som ska beskriva bilden är kärlek.

everything in life is luck

Kom precis hem från en powerwalk i det underbara vädret, äntligen har våren kommit! Fick till och med plocka fram solbrillorna, najs. Just nu sitter jag och dricker ett stort glas isvatten med cirton i, finns inget godare efter att ha varit ute och gått. Har också hunnit med att städa mitt rum. Ska snart sätta mig för att plugga. Inte lika kul men skönt att ha det gjort så fort som möjligt.

 

En bild på min kärlek vid sängen.

 

söndagsmorgon med fruktsallad och adele

Sista dagen på sportlovet är här och det känns inte så bra. Hade inte skadat att vara ledig en vecka till. Känner mig redan bättre i halsen så förmodligen är det ingen halsfluss, yess. Idag är det söndag och jag har precis ätit fruktsallad i sängen med inpackning i håret och samtidigt lyssnat på Adele. Tröttnar aldrig på hennes vackra röst. Ska också försöka få massa gjort idag, dvs. städa mitt rum och plugga. Mer än så har jag inte att säga just nu.

 

do all things with love

Det blev shopping och thaimat i Malmö igår. Eller rättare sagt så stannade vi till i Lund på vägen hem och åt thaimat. Köpte bara nödvändiga saker som värmeskydd till håret, underkläder osv. Tråkigt att handla men bra att ha. Efter det åkte jag och Martin till hans söta kusiner. Vi åt hemmagjorda hamburgare och sen gottis framför The Voice. Supermysigt. Sov hemma eftersom jag nog börjar bli sjuk. Har ont i halsen när jag sväljer, stel i nacken och så. Istället för att besöka vårdcentralen så sökte jag på google och där stod halsfluss överallt. Hoppas att jag inte får feber för då har nog tyvärr google rätt.

 

Just nu ligger jag i soffan och kollar på the walking dead. Egentligen skulle två av mina favvistjejer komma hit ikväll för att mysa framför Melodifestivalen, men tyvärr blir det inte så eftersom jag inte vill smittas. Får helt enkelt ligga under ett duntäcke hela dagen och försöka bli frisk. Och idag fyller min Rebecca (som åker skidor på Alperna just nu, fuuusk) 18 år, GRATTIS!!

 

ben and jerry's: love in a jar

Fick med lite fina saker från IKEA, mest ramar och sånt smått. Mitt rum börjar bli så mysigt nu. Snart sätter jag och min syster på den första Sagan om ringen filmen för vi hade tänkt se allihopa ikväll. Så länge sen jag såg dem! Efter maten ska vi njuta av varsin Ben and Jerry som vi gick och köpte innan (nästan en mil fram och tillbaka). Ska bli så gott! Half baked är min favorit. Imorgon kväll ska jag och pojkvännen passa hans kusiner, vilket också ska bli mysigt. De är så söta. Men innan det ska jag till Malmö för lite shopping och lunch. Vill aldrig att lovet ska ta slut! Eller så kan påsklovet komma lite fortare, det går också bra.

you know how the time flies

De två senaste nätterna har jag legat i Josses säng tillsammans med tjejerna framför Big Brother med Ben and Jerry's. Igårkväll hann vi även en runda till pizzerian och träffade Martin + de andra killarna. Båda kvällarna avslutades hemma hos Josse med massage och lugn musik. Med andra ord, det vi är bäst på. Så mysigt. Jag har också övningskört några gånger på de senaste dagarna, börjar kännas rätt bra nu. Fast vet inte om mina familjemedlemmar håller med riktigt..

 

Var precis ute på en långrunda med min lilla hund och min syster. Snart ska vi ställa oss i köket och laga till något gott till lunch. Ikväll ska jag hem till min pojkvän och imorgon när mamma hämtar mig så kör vi mot IKEA. Älskar att åka dit.

 

ben and jerry's, loveee

i could hold you for a million years, to make you feel my love

Efter två mysiga kvällar med min pojkvän så åker jag till min bästa vän ikväll. Där väntar tre fina tjejer och premiären av Big Brother 2012, kan inte bli annat än bäst. Det värsta är att man kommer sitta fastklistrad framför tvn i hundra dagar från och med idag. Haha. Antar också att vi kommer sitta i våra Onepiece's och äta gottis, så mysigt. Precis som det ska vara. Har inte mycket mer att berätta. Förutom att jag njuter av lovet. Underbart att slippa gå upp tidigt till skolan imorgon.

 

Kärleksbollar som vi satte i halsen när Ranelid "sjöng" igår.

love is 8 days a week, 25 hours a day

Det var precis lika kul att passa barnen igårkväll som förra helgen. Vi gjorde ungefär samma saker som sist: tacos, barnprogram, spel, godis och andra onyttigheter. Somnade i Martins säng efteråt, underbart som vanligt. Ikväll kommer han till mig och om jag får bestämma så blir det mys framför film med popcorn. Imorgon ska jag och Josse sitta bänkade framför Big Brother premiären och så ska vi bara ta det lugnt med varandra några dagar framåt. Lite efterlängtat bästis-mys helt enkelt, hehe.

 

Inbakad fläta. #syster

 

Ungarna vet vid det här laget att man måste gömma det godaste godiset när jag och Julia kommer. #partyhatt #godis

 

#rosa #partyhatt #glitter

friday i'm in love

Denna lediga fredag ligger jag i soffan under ett stort täcke med min syster, varm oboy och kollar på the walking dead. Ikväll ska vi vara barnvakter igen, så vi får vila upp oss så mycket som möjligt under dagen. Ska bli mysigt att passa ungarna eftersom de är så gulliga och att barnpassning innebär god mat, gottis och film. Men detta är inte vilken fredag som helst, utan nu har också en veckas lov har börjat. Det bästa är att jag inte har mycket planerat. Bara ta det lugnt. Känns helt underbart.

 

#varm oboy #macbook pro #friday

spring fling

Kändes som vår idag när jag åkte buss till skolan. Blundade, hade solen i ansiktet och kunde till och med höra fåglarna kvittra (ok, nej det kunde jag inte). Men hann iallafall få riktiga vårkänslor innan jag öppnade ögonen och såg en man åka förbi på skidor bredvid bussen. Där förstördes allt. Har ingenting emot vinter egentligen eftersom jag älskar att åka skidor och att jag fyller år, men när man ändå går i skolan fem dagar i veckan så hade jag föredragit vår. Får nöja mig med att det är två dagar kvar till lov. Då känns allt lite bättre.

 

Ännu mer vårkänslor. #tulpaner

 

Väska fullproppad med kärlek. #espresso #house

 

i wish nothing but the best for you

Det var riktigt jobbigt att gå upp imorse, ville bara ligga kvar i sängen med min älskling. Trots det så tog vi oss till skolan och min första lektion var idrott, där vi dansade streetdance. Riktigt roligt faktiskt. Ska vi börja dansa, Josse? Mitt huvud dunkade hela morgonen, som till slut ledde till migrän. Tog en tablett och första tåget hem, där det satt en väldigt pratglad kille. Tror inte jag var så kul att prata med men han verkade lika glad ändå, som tur var. Kom hem, parkerade rumpan i soffan och har inte flyttat mig sen dess. Förutom när jag plockade till på mitt rum och hämtade pannkakor. Hoppas att lite familjemys kan göra mig frisk igen.

 

En hörna av mitt nystädade rum. #elephant #lantern #pillows #sockerbolaget

 

Pannkakor med socker och hallonsylt. #yummi

Friendship isn't about whom you have known the longest

It's about who came and never left your side.

Fjortonde februari tvåtusentolv

Har precis återhämtat mig från matkoma. Det finns bara ett ord som kan beskriva denna dagen: perfekt. Kolla på bilderna så förstår ni nog vad jag menar.

 

happy valentine's day

Somnade till gamla disneylåtar i min systers säng igårkväll. Hehe. Hur mysigt som helst. Snoozade lite för länge imorse så fick springa till bussen, men där fick jag en hjärt-reflex av busstanten. Gulligt. Just nu sitter jag på tåget mot Lund och skolan. Detta kommer bli en riktigt bra dag för ikväll kommer mitt hjärta och vi ska äta trerätters middag med min familj. Men först väntar en lång skoldag.

wonderful weekend

I fredags var jag inte bara barnvakt, utan även hundvakt till världens minsta chiuaua. Vi åt onyttigheter som hade räckt till halva Sverige och somnade sent. Alltså precis så det ska vara när man är barnvakt. På lördagskvällen firade vi Martins kusin som fyllde år. Det bjöds på indisk gryta och supergod marängtårta. Efter det somnade jag bredvid min älskling. Söndagen har varit som en söndag ska; mys med familjen framför tvn. Och nu ser jag faktiskt fram emot nästa vecka. Kan vara eftersom det är sista skolveckan innan sportlovet.

life is too short to wake up in the morning with regrets

so love the people who treat you right. Forget about the ones who don't, and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes you life, let it. Nobody said that it'd be easy. They just promised it would be worth it.

learn from your mistakes

Tänkte bara berätta att det inte är en bra idé att sätta en nål i ögat. Det tog jag reda på imorse precis innan jag skulle till skolan. Är så sjukt klumpig. Därför spenderar jag denna onsdag hemma med huvudvärk och ont i ögat. Min lilla söta hund ligger bredvid mig och myser. Borde sätta igång med pluggandet så jag inte behöver sitta uppe så länge med det ikväll. Eller så sätter jag bara igång en film. Det var ungefär det jag hade att säga idag. Och att jag lagade världens godaste pizzamackor till lunch.

 

birthdaycake

Som vanligt fortsätter lärarna slänga på oss massa plugg och prov. När jag kom hem efter en lång skoldag idag, så satte jag mig för att plugga direkt. Två prov, en redovisning och ett tal har jag denna veckan. Plus engelskaglosor. Talet höll jag idag, kändes rätt okej. Ser fram emot nästa vecka då jag har massa håltimmar, inte lika mycket läxor och slutar klockan 11 på fredagen. Men inte bara det, utan vi har LOV veckan efter det. Underbart. Imorgon sover min pojkvän här. Ska bli så mysigt. Nu ska jag försöka stoppa undan datorn och fokusera ett tag till. Får se hur det går!

 

ph: farmors födelsedagstårta

i heard that your dreams came true

Om jag varken har min pojkvän eller min bästa vän bredvid mig i sängen när jag ska sova, så känner jag mig så ensam. Då funkar det utmärkt att sätta på Someone like you med Adele. Somnar direkt. Så vacker röst.

everybody rock the world, let's get down tonight

Har haft världens bästa helg. Fredagen började som ni vet med shopping efter skolan och slutade med spel hemma hos familjen Johansson. Hur bra kväll som helst. Igår kom tjejerna klockan 18.00 och två timmar senare gick bussen mot 18-årsfesten. Riktigt bra lokal och riktigt bra fest!! Bilderna är från gårdagen. Fick inte med alla tjajorna på bild tyvärr.

 

Snart ger jag mig av till Lund för att fira min farmor som fyller år idag.
Imorgon börjar jag klockan tolv, ibland har man det rätt så bra!

 

Who else am I gonna lean on when times get rough?

För 9 år sedan träffade jag en tjej. Hon kom in i klassrummet och min lärare berättade att hon hette Josefin. Hon hade ljust hår med världens vackraste lockar, precis som en ängel. Men i det ögonblicket förstod jag inte att hon, den tjejen som stod där, var den tjejen jag skulle tillbringa varenda dag med i fortsättningen. Som skulle betyda så mycket för mig och som skulle bli min allra bästa vän. Josefin var då en liten tjej med blå kläder, hon älskade Britney Spears och hatade falukorv mest av allt (vilket hon gör fortfarande). Hon var min piluttajosse. Vi drogs till varandra ganska fort och sen dess, för 9 år sen, har vi aldrig lämnat varandras sida. Jag kommer ihåg hur vi alltid stod och lutade oss mot varandra för att lukta i varandras hår. Någon frågade varför hon hade snor i håret, när det i själva verket var Sunsilk som hon dragit från hårbottnen och neråt. När en kille i klassen frågade varför hon hade så röd näsa och när alla killar skrev ”söt” på våra lappar på alla hjärtans dag. När hon var kär i en kille, var jag kär i hans kompis. Sen bytte vi ganska ofta mellan dem, när vi tröttnade liksom. Genom hela mellanstadiet var jag och Josefin de sötaste tjejerna i klassen, enligt alla killar. Vi var rädda för alla sorters män men framför allt gamla. Därför låtsades vi alltid vara ute och ”jogga” så fort vi såg en man vi var tvungna att gå förbi på trottoaren. Sommaren år 2006 var jag borta i en månad. Så länge hade jag aldrig varit borta från henne förut. Dagen jag kom hem stack jag direkt hem till henne där hon väntade på mig i uterummet med chokladpudding. Hon hade på sig sin vita t-shirt med en målad svart slips på, som jag hade likadan. Jag kommer ihåg allt i det minsta detalj. Även 2006 satte hon in tandställning som hon tog ur ca två år senare. Hennes tänder är numer helt perfekta (och vita) med andra ord. Hur jag har ”plågats” med allt hennes snack om framförallt Danny Saucedo men även Wentworth Miller, Zac Efron m.m. Hon har alltid varit min juice. Hon har alltid varit den som har haft koll på alla kändisar och den man frågar om film-tips. På vintern för något år sen färgade hon håret och blev precis som mig: en brownie. Jag tyckte och tycker att det var jättefint. Hennes framtidsplaner är att färga sitt hår i alla regnbågens färger. Ungefär i alla fall. Hade inte klarat mig utan henne. Min Josefin. Jag kommer ihåg alla somrar vi cyklat runt i Höör, när vi upptäckte hur stor stad vi egentligen bor i. När vi suttit vid ringsjön med våra vänner. När vi badade nakna från en trampbåt i sjön. När vi helt spontant tog x2000 upp till Halmstad för att träffa några killar hon sett i Thailand. När vi gick där med våra tunga väskor på bron över floden i Halmstad, och det gick killar bakom och kallade på oss. Alla gånger killar kommit fram och raggat på oss, visslat efter oss och stannat bilar bredvid oss. Alla urdumma kommentarer hon kläckt ur sig. Alla åren i Åhus. Allt godis vi köpt och alla diskussioner om hur konstiga folk är som handlar godis för under 50 kr. Josefin och jag har alltid varit lika till sättet. Jag vet alltid hur och vad hon tänker på och tvärtom. Trots detta har vi fått väldigt många kommentarer om hur lika vi är, om vi är tvillingar och även våra föräldrar har tagit fel på oss, åtminstone bakifrån. Det enda vi inte är lika på är ansiktet. Första gången vi skiljdes åt, var när vi började gymnasiet. Vi valde olika skolor och ses därför bara på helgerna. Vilket är en stor skillnad från förut, då vi träffades ungefär varje minut på dygnet. Men det ändrar ingenting, hon är fortfarande min allra bästa vän. ”We belong together” har alltid varit vår låt. Och det gör vi. Vi hör ihop. Alla gånger vi har tjaffsat, bråkat osv. så har vi alltid slutat som bästa vänner igen.

 

Idag fyller du 18 år Josse. Du har alltid varit som min dagbok. Som jag kan berätta allt för, utan att någon annan får veta det. Vad jag försöker få fram är att jag älskar dig, så fruktansvärt mycket. Grattis på 18-årsdagen min bästa vän.

 

 

as if the sky wasn't above us

Helgens planer: när skolan slutar klockan 14.10 på fredag, så drar jag med mig josse och rebex.6006 till stan för lite shopping. På kvällen ska vi fira josse (eftersom hon fyller arton imorgon!!) genom att göra det vi är bäst på: äta gottis, kolla film och snacka skit. På lördagkväll blir det mer födesedagsfirande. Då ska vi till Martin och Sebbes 18-årsfest. Vilket innebär att vi ska börja tagga så fort tjejerna kommer. Kommer bli en riktigt bra helg! Det enda negativa med detta är att det är ett helt år tills jag blir 18. Älskar att vara ett år yngre..

Nu börjar det lukta mat i huset, är hungrig som en varg. Ska hålla ett tal nästa vecka, så borde börja pilla lite med det nu också.