john mayer

Denna dagen har börjat bra! Lång sovmorgon och pannkakor till frukost. Ska dra mig mot skolan om en timme, så nu ska jag sjunga till John Mayer samtidigt som jag fixar mig. Ikväll ska jag dansa Sh'bam på gymmet med mamma och syster. För övrigt har jag inte så mycket att berätta, mina dagar fylls med skola och plugg. Längtar efter sommarlov!

All the vampires walkin' trough the valley. They move west down Ventura Boulevard, and all the bad boys are standing in the shadows. And the good girls are home with broken hearts.

you should treat..

..everyone who comes into your life with kindness because you never know what role that person is meant to play in your life. Many people will come into your life and it will be temporary, but I bet if you think back on it- good, bad or ugly they helped or taught you something along the way

pentax k1000

Mår så bra efter att ha tillbringat hela helgen med min bästa vän. Snart ska jag snöra på mig skridskorna och ta med mig min familj och en analog (supergammal) kamera ut på sjön för att fota en uppgift till skolan. Ikväll blir det mys hos pojkvännen. Ett bra avslut på en bra helg. Ser redan fram emot nästa helg, har big plans!

22-01-12

Även denna helgen har varit väldigt lugn. Skönt. Martin gjorde fredagskvällen supermysig med popcorn och film. 00:00 fick han massa pussar och presenter. Det kom gäster på lördagen och jag hamnade nästan i mat-koma efter all tårta och alla kakor. Så jäkla gott! På kvällen åkte jag vidare på tjejkväll, där det blev mer onyttigheter. Tanken var att planera mer om resan vi ska göra i sommar, vilket gick rätt så bra. Allting är inte klart men en bra bit på vägen iallafall. Gud vad jag längtar! Simmade med mamma och syster i förmiddags och snart ska jag ge mig ut på en powerwalk. Laddar inför en ny skolvecka.

For as long as i've got you, i'll be alright

 
Det är den 21 januari idag, vilket betyder att det är din 18-årsdag. Grattis världens finaste pojkvän! Det går inte att beskriva hur mycket jag älskar dig.

The world's greatest

Det här är Ida. Hon blir alltid överlycklig när man kommer hem, älskar allt och alla, slickar på allt som kommer i hennes väg, gör saker hon inte får när hon är ensam och sitter ofta på fotpallen vid soffan för att bli längre. Hon är liten, vit, lurvig och äter allt annat än sin hundmat. Och trots att hon tar upp hela min säng (som är 180cm) när vi ska sova, så älskar jag henne galet mycket.

a laugh is just the soul speaking

Tre ord som kan beskriva helgen: lugn, mysig och helt underbar. Precis vad jag behövde. Fredagskvällen bestod av fem fina tjejer, tacos, citronfromage (är beroende), scary movie maraton och massor med gottis för att fira min födelsedag. Fick superfina presenter! Alla drog hem på natten, förutom rebecca som somnade så sött bredvid mig. Min älskling kom på lördagen och gjorde kvällen lika mysig som alltid. Film, popcorn och pussar. Min söndag har också bestått av filmer. Har även öppnat fotografisk-bild-boken, men stängde den lika snabbt igen. Tanken som räknas.

 

För övrigt så har mitt schemat har ändrats, vilket betyder att jag kommer springa runt mer förvirrad än vanligt i skolan de närmsta veckorna innan jag vänjer mig. Ser verkligen fram emot det. Nej. iPhoto har också slutat fungera på min dator. Panik!

 

Nu: klyftpotatis, kött och hemmagjord bearnaisesås. Låter nästan lite för bra.

photo: min josefin och jag

årets viktigaste dag

Somnade i en ren bäddad säng framför scrubs igårkväll, med min lurviga hund vid fötterna. Sju timmar senare vaknade jag av att min fina familj kom sjungandes in genom dörren med frukost och presenter. Lycka! Plankstek med familjen + pojkvän ikväll och efter det: citronfromage med hallon. Kan det bli bättre? Ikväll somnar jag i min favoritfamn och längtar till fredag, då mina tjejer kommer för att fortsätta fira mig med tacos. Sounds perfect!

/by miley cyrus

❝If someone tells you you're not beautiful, turn around and walk away, so they can have a great view of you fabulous ass❞ - Miley Cyrus

good vibe

everybody rock the world, let's get down tonight. feel the good vibration till the morning light.

..riktigt så blev det inte på klassfesten igår. Fram till att grannarna klagade (vilket hände alldeles för tidigt), så var det väldigt lyckat. Efter det var det bara att plocka ihop sina grejer och sticka därifrån. Jag och Josse gjorde det bästa av situationen och satte på chillmode, slängde oss i sängen och tryckte i oss smörpopcorn och passionsfrukt. Ett bra avslut på kvällen.
Nu ska jag stoppa i lurarna och ge mig ut på en powerwalk. Skönt. Ikväll åker jag till min fina pojkvän.

ego woman

Efter att ha läst Carolina Gynnings andra självbiografi ego woman som jag fick av min bästa vän, så har jag bestämt mig för att börja meditera. Endast en timme meditation motsvarar sex timmars sömn. Sex timmar. Galet. Låter värt att satsa på. Dock kommer det väl bli som med så många andra saker, lättare sagt än gjort. För övrigt är boken riktigt bra. Rekommenderas!

cleanin' out my closet

Sista torsdagen innan skolan börjar är här. Den tillbringar jag sjuk i min stora vita säng med min lilla vita hund. Känns bra. Fem dagar kvar till min dag. Vilket betyder att det också är fem dagar till skolan börjar. Nackdelen med att fylla år den 10e januari. Något som får mig på andra tankar är iallafall att jag drar med mig min Josefin på klassfest imorgon. Ska bli skoj.
Nu: riva ut alla kläder från min garderob och börja rensa.