Saturday

Efter några mysiga dagar vid stranden ligger jag hemma i soffan och har sett det sista avsnittet av Ringer. Igårkväll blev det mys med pojkvännen och i morse var det dags att säga hejdå. Att inte träffa honom på två veckor kommer bli riktigt jobbigt. Hatar att säga hejdå. Men som vanligt ska man se allt från den ljusa sidan, och två veckor med världens bästa tjejer i Magaluf är ingenting jag klagar över. Värmen, stranden, maten, shopping och alla utekvällar. Åh. Imorgonkväll sätter jag mig på flyget med två favoriter och anländer till Mallorca någon gång mitt i natten. På måndag kommer resten av gänget ner. Längtar sååå. Men jag kommer ingenstans utan att packa, så kanske bäst att jag börjar nu. Ha en mysig lördag kära ni

Borrby strand

Sitter på bussen mot Österlen och Borrby strand för att njuta av det underbara vädret. Familjen är redan där eftersom de har varit i stugan några nätter. Men innan jag byter tåg och buss i Malmö så tänkte jag gå på stan för att köpa det sista som behövs inför resan. Gud vad jag längtaaar

Charlie st. cloud

 
Gosar ner mig under täcket med en kopp te, vaniljyoghurt och några bra filmer. I kväll får mamma visa vad mammor är till för och massera min rygg och nacke. Då måste väl ändå smärtan gå över?

First day of the week

Igår avslutades veckan med 9 km promenad med syster. Tog lång tid men det var värt känslan man hade i kroppen efteråt. Pojkvännen kom på kvällen och då slängde vi oss i soffan för att kolla på serier. Började få ont i svalget/halsen igår och i natt vaknade jag flera gånger av att min nacke var stel. Obehaglig känsla men lyckades somna om till slut. Vaknade med ryggont som sen spred sig till öronen. Varför ska detta hända just nu? En vecka innan jag ska utomlands? Finns inte mycket mer att göra än att dricka massa koppar te och vila. För att få mig på bättre tankar tog jag och syster samma promenad som igår, fast denna gången med vovven och även ett stopp vid golfbanan för en glass. Skönt för halsen. Och solen har äntligen förstått att det är sommar och att det är nu den ska titta fram bakom molnen. 23 grader i skuggan är ingenting jag klagar över!
 
Planerna för veckan är att njuta av vädret på Borrbystrand, packa och pussa på pojkvännen så mycket som möjligt. Att vara ifrån varandra i två veckor är inte det enklaste. Dock kommer jag ha två grymt bra veckor med bästa tjejerna. Längtar

Åhus beachhandboll

One week to go
 
Är hemma efter en grymt bra vecka i Åhus. Campinglivet har lärt oss en hel del och trots att det regnade 70 % av tiden och vi knappt kollade på beachhandbollen, så har jag haft det himla bra. När regnet smattrade mot husvagnen kändes det mer lockande att antingen krypa ner under täcket och vila ögonen några timmar eller dra fram kortspel och trycka i oss godis. Grymt mysig vecka med grymt bra vänner. Och nu hinner jag precis få alla kläder tvättade innan det är dags att börja packa igen. Om en vecka åker jag på nya äventyr. Denna gång söderut och lite längre. Med tjejerna. Äntligen ska vi lämna den svenska sommaren och få lite färg på kroppen. Ah, kan ju inte bli annat än bra

Snow white and the huntsman

 
Fredagen den 13 spenderades hos tvillingarna Steen. Eller åtminstone kvällen och natten. Tanken var en avskedsfest för Oscar som åker till Nya Zeeland för att plugga ett år, och det var precis vad det blev. En jäkligt bra sådan. Vi dansade hela natten och hade himla tur med vädret. Grym kväll även om vi kommer sakna honom väldigt mycket. Cyklade hem runt 02.00 för att avsluta kvällen på topp och för att vi hade jobb idag. Somnade nästan direkt bredvid världens finaste vän
 
I kväll ska jag på bio med pojkvännen, syster och även hennes pojkvän. Pardejt höhö. Innan filmen börjar ska vi sätta oss på en restaurang och äta något gott. Ser fram emot en mysig och lugn kväll som avslutas i sängen bredvid mitt hjärta. Imorgon kommer klockan ringa alldeles för tidigt för att vara på en söndag, men det har jag inget emot eftersom vi ska sätta oss i bilen mot Åhus, där jag ska bo i husvagn under beachhandbolls veckan med tre fina vänner. Kan inte bli annat än bra

I mitten av juli

Nu var det ett par dagar sen jag kikade in här sist, därför känner jag att det är dags att skriva av mig och berätta om hur min vecka varit än så länge. Min måndagskväll gjorde Josse och Madde till den mysigaste. Tjejsnack, godis och en riktigt bra film på bio. Ni är underbara tjejer! LOL hette filmen och efter att ha sett den var jag inte mindre avundsjuk på Miley Cyrus vackra utseende, om man säger så. Grymt bra tjejfilm som jag verkligen rekommenderar.
 
Min tisdag bestod av jobb och dagen avslutades med naturgodis och min syster framför Björnbröder 1 och 2. Varför har jag inte sett de filmerna tidigare? Så söta. Firade att hon klarat uppskrivningen och tog det lugnt eftersom hon dagen efter skulle köra upp. Och även uppkörningen gick strålande så hon är numer min personliga chaufför. Eller i alla fall om jag får välja hehe.. Därför var det en glad syster körde mig till min pojkvän igår, där jag stannade hela kvällen. När vi hade lagat mat och ätit, så slängde vi oss i sängen och kollade på filmer med en popcornskål i knät. En myskväll som jag länge längtat efter. Sen var det ju inte heller vilken dag som helst, utan ett datum som varje månad gör mig så glad. Den 11:e. Vilket betyder ännu en månad med världens finaste kille. Love you to the moon and back.
 
Hade egentligen planer för i kväll men det blev tyvärr för klöddigt så får ta ännu en myskväll, denna gången hemma med familjen. Och det är inget jag klagar över. Hela helgen och även hela nästa vecka är fullspäckad av roliga saker, så att vila ännu en kväll är bara bra. PUSSS på er

Sweet dreams

 
Ligger i sängen och kan inte hålla ögonen öppna länge till, men tänkte ändå slänga upp ett inlägg ifall ni undrar vad jag har haft för mig idag. Efter morgonmys hos min finaste vän så åkte jag hem och satte direkt igång för att jobba några timmar. Underbart väder som bidrog till en underbar (grund)bränna. Senare mot eftermiddagen hoppade jag och mina föräldrar på cyklarna för att ta oss hem till min systers pojkvän. Vi åt grillat och kladdkaka med färska bär för att fira hans födelsedag. Vädret höll i sig och skulle det inte varit för alla myggor så hade jag kunnat sitta barbent till solen gått ner. Mysig kväll. Imorgon hade jag också tänkt jobba ett par timmar men funderar på en timme längre sovmorgon, för att vila upp mig ordentligt. Känns som jag behöver det. SOV GOTT kära ni
 
Är förresten riktigt nyfiken på vilka ni, väldigt få men ändå, är som klickar in här varje dag. Det är inte förbjudet att lämna en kommentar lite då och då. Hade varit kul att veta vem ni är. Hehe.

Saturday morning

Från arkivet
 
Min fredag blev väldigt lång eftersom vi väcktes av alarmet runt 6 på morgonen. Hoppade på tåget mot Malmö med lilla Hanna och mamma för att se på sommarlovsmorgon. Men regnet gjorde att vi ganska fort tröttnade på att stå ute och tog därför nästa tåg hem. Efter fikan framför smurfarna så åkte vi mot Skånes djurpark där två fina tjejer jobbade, Josse och Rebecca. En runda på djurparken och en glass senare satt vi i bilen på väg hemåt igen. På kvällen kom också morfar ner från Norrland och Martin. Vi åt tacos och slängde oss sen i sängen för att kolla på Ratatouille, hehe himla bra. Supermysig fredag och bra början på helgen. 
 
GLÖM förresten inte auktionerna på Tradera, några är avslutade men fortfarande två kvar till i morgon. Tycker att ni ska in och ta er en titt. För att komma direkt till auktionerna, klicka HÄR.

Update: på tåget

Efter 6 timmars jobb hoppade jag snabbt in i duschen och drog på mig kläder. Sitter på tåget mot Malmö nu för att möta upp mamma när hon slutar. Tänkte därför passa på att skriva en snabb updateee. Senare i eftermiddag ska vi hämta min gudsyster Hanna, som hon så fint säger eftersom mina föräldrar är hennes gudföräldrar. Ikväll ska vi bara mysa för imorgon har vi hela dagen planerad. Njut ordentligt av vädret idag för SMHIs tio dagars prognos ser inte ljus ut. Rätt så varmt men regnigt. Svensk sommar.. PUSS

Calm

Från arkivet
 
Har inte gjort mer än att jobba idag. Och mycket mer än så blir det inte. Lugn eftermiddag och kväll framför några bra filmer och fruktsallad känns helt perfekt, eftersom det blir ännu mer jobb i morgon. Ska kanske börja kolla på någon ny serie. Ser i alla fall fram emot helg. Och massa andra roliga saker som händer i sommar. Då jag är ledig och kan göra precis vad jag känner för. Mer än såhär har jag inte att komma med just nu, tänkte mest kika in och säga hej. Hoppas allt är bra med er och att ni som har sommarlov njuter mer än någonsin. PUSS

Sommarkänslor

Min lördag började med en stor frukost i sängen med vovven sovandes bredvid. Samlade energi för några timmars jobb. På eftermiddagen kom fina Madde och Lovisa för att fixa till oss för kvällens festligheter. Någon timme senare satt vi på tåget tillsammans med Josse på väg mot Lund för att sedan byta tåg och ta oss mot vår väns 18-årsfest. I Lund blev det stopp för thaimat till middag. Helt underbart väder som gjorde kvällen kanon eftersom vi både kunde spela volleyboll och värma oss i jacuzzin efter ett dopp i den inte allt för varma poolen. Sommarkänslor. Tack för en trevlig kväll, Pontus.
 
Söndagen började ungefär likadant, med frukost i sängen. Mötte upp Martin för lunch och shopping. Dagen har varit lugn och hur mysig som helst. Kan detta underbara väder hålla i sig nu så att man kan njuta av sommaren tack?? Just nu är tvn på med högsta volym för EM-final i fotboll och jag har precis tryckt i mig en skål med jordgubbar från trädgårdslandet och grädde. OJ så gott, underbara sommar