30 april

Igår hjälpte Josse, Madde och jag till på auktion. Hela dagen gick åt men roligt hade vi! Körde Segway för första gången haha, riktigt svårt men samtidigt riktigt kul. Därefter blev jag och J avsläppta hos mig och en dusch senare slängde vi oss i soffan med duntäcke, smörpopcorn och hallonpaj för att se BB live. Äntligen åkte Tenny ut. Idag är det inte vilken dag som helst, utan det är valborg. Jag är uppe med tuppen men har en sömnig J bredvid mig, ska snart väcka henne och göra iordning en stor frukost för att sedan ge oss ut på en powerwalk som start på dagen. Resten av dagen är också planerad men det får ni veta mer om senare. Ha världens bästa valborg nu!

viernes / sábado

 

Gårkvällen spenderade jag hos min efterlängtade Josse. Efter riktigt god mat i magen la vi oss i sängen framför tvn med Madde, popcorn och slog på tv11 för att se skräcknatten i Big brother. Somnade i god tid och vaknade därför lite för tidigt.. men det kompenserade vi med två timmars vila vid lunch. Nu befinner jag mig hemma, men inte länge till. Ikväll sover jag hos min pojkvän och hela morgondagen har jag fullt upp. Hörs när jag får tid över. Fick precis ett SMS från pappa som berättade att vi ska hoppa på cyklarna och dra ut en runda på 2 mil nu, får se om jag överlever det hehe. Hoppas ni får världens finaste lördagskväll.

20:30

Eftersom mina torsdagar är så långa i skolan så startade jag denna morgon med en ordentlig frukost: vaniljyoghurt med kärleksmüsli + macka. Det är egentligen meningen att det ska ligga ett par riktigt smaskiga bilder på min frukost här ovanför texten, men såklart ville de inte publiceras. Varför?

 

Ikväll är det många bra program men innan jag slår på tvn måste jag plugga. Ett prov avklarat idag. Bara ett kvar sedan är det helg. Fyra dagars ledighet. Längtar till jag får krama om min Josefin. Och till allt annat skoj som kommer hända i helgen.

converse all star

 

Sprang in på Stadium efter skolan för att göra det årliga inköpet av vita höga converse. Håller tummarna för att vårsolen ska komma fram nu.

happy birthday

 

Min fina syster fyller 19 idag. Det firas med marängtårta, kladdkaka, släkt och grillat till kvällsmat. Det livar upp denna regniga onsdag en del. Bara två skoldagar kvar, sedan är det lååånghelg. Ser verkligen fram emot helgens planer! Synd bara att jag har två prov inklämda imorgon och fredag.. men dagarna lär går fort. Ska mysa vidare med min lurviga fyrbenta vän och snart sätter vi igång med grillning. UNDERBART

24

Hola guapas! Har precis pluggat, men nu får det räcka för ikväll. Uppdateringen är dålig men på eftermiddagarna drunkar jag nästan i alla skolböcker.. Ska ge mig ut och springa en runda nu hade jag tänkt, men det blir inte länge eftersom jag ska sitta bänkad framför soffan om exakt en timme, då Desperate Housewives börjar. Får skynda mig helt enkelt. Hoppas ni har haft en bra dag, hörs mer imorgon ♥

söndagsmys

 

Vaknade av att min lurviga älskling slickade mig i huvudet. Fina du. Startade dagen i badhuset med 1km simning. Och efter att ha ätit en riktigt god lunch, biffar med ost på smörstekt nybakat bröd + bacon och sallad, så är jag hur trött som helst i kroppen. Tror inte jag lyfter rumpan från soffan på hela dagen faktiskt. Min fina pojkvän sover här inatt. Underbart. Och vi ska se vem av Amandus och Hulda som får lämna Big brother ikväll. Ser faktiskt fram emot nästa vecka, eftersom varje vecka som går innebär att sommaren kommer närmre och närmre. Plus att nästa helg är det valborg och långhelg. SKÖNT

charlie and the chocolate factory


 

Har jobbat hela dagen, skönt att tjäna lite pengar. Morfar är på besök från Norrland och stannar ett par dagar. Lika mysigt varje gång han hälsar på eftersom vi inte ses så ofta annars. Ikväll ska jag ha lördagsmys hemma, i min säng med min syster. Vi har planer på att sätta på Kalle och chokladfabriken eftersom jag inte sett den än(!) och äta en stor fruktsallad med alla världens frukter (alla Icas frukter iallafall). Hihi.

 

Och jag saknar min bästa vän mer än någonsin.

19

Hemma efter en riktigt lång skoldag, slutar 17.15 varje torsdag.. Slog precis på tv11 för att se Ringer, som jag verkligen fastnat för. Det är riktigt bra. Mycket plugg denna veckan, så ska slappa en timme framför tvn nu för att sen återgå till pluggandet. Tur att det snart är helg. Uppdateringen kommer bli bättre då, det lovar jag. Ville mest berätta att jag lever. Ha det underbart så länge ♥

min kärlek

 

Hemma efter en lång skoldag. Är på riktigt bra humör idag. Hade inte kunnat må bättre faktiskt. Kvällen kommer jag tillbringa i soffan framför Desperate Housewives och Big Brother med min kärlek. Men först ska jag äta en riktigt god kycklinggryta och sen lägga mig i ett varmt, långt bad. Ha världens mysigaste tisdagskväll för det ska jag ha.

something i miss


 

Att sitta på flygplatsen, förväntansfull, med tre av mina fina vänner vid min sida och ha passet i högsta hugg. Saknar Malta otroligt mycket. Saknar att vakna upp med starka solstrålar i ansiktet. Att bada i det klarblå havet. Att sitta i hotellsängen efter en utekväll och äta twix och M&M's. Att gå i maltesiska gallerior. Att ha bruna ben och brunbrända kinder. Att sitta på stranden till kvällssolen gått ner och träffa nya människor. Att prata engelska. Att gå på foamparty. Att komma hem efter en lång dag och slänga sig i hotellets turkosa pool. Att somna i en solstol med hög musik och vakna som en pepparkaka. Att äta hur många kakor som helst på McCafé (McDonald's egna café som förövrigt borde komma till Sverige NU). Och de gudomligt goda kanelbullarna och pizzorna med tunn frasig bottnen. En resa jag aldrig kommer glömma.

15 sunday

Hemma hos Lovisa bjöds det på tacos igår. Efter det tog vi på oss klackarna och drog på fest. Segt i början, men sen hade vi riktigt skoj. Runt 01.30 tryckte vi i oss en Frödinge kladdkaka och sen somnade vi i en hög i Lovisas säng. Tack för en riktigt rolig kväll tjejer! Just nu sitter jag och äter pannkakor samtidigt som jag kollar på Big Brother avsnittet från i fredags, eftersom jag missade det. Ikväll är det BB live och det tänkte jag se hos min pojkvän. Men innan jag sticker dit, så ska jag ta ett långt bad och äta grillat till middag. Vårväder idag! Imorgon börjar en ny skolvecka, men snart kommer alla lovdagar och sen är det sommarlov helt plötsligt. Bara 61 dagar kvar. Gud vad jag längtar!

lovely saturday

Vaknade bredvid min kärlek imorse, underbar känsla. Ännu bättre blev det när jag fick frukost på sängen. Fina pojkvän. American Pie var riktigt bra! Ikväll har jag och Josse planer på att dra till Lovisa, vad vi ska göra har vi inte bestämt än. Antingen taco-night och film-marathon eller så drar vi på fest. Vad det än blir, så kommer jag ha en riktigt bra lördagskväll och det hoppas jag ni också får. Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad innan jag ska packa inför ikväll och sen ut för att övningsköra en runda.

american pie: reunion

Att gå upp imorse var riktigt tufft, därför var det helt underbart att sluta redan 11.00 efter bara några korta lektioner. Drog en sväng på stan innan jag tog tåget hem, fick med mig lite fina tröjor och ett par byxor jag letat efter. Ikväll åker jag först till pojkvännen och sen drar vi vidare till Lund för att gå på bio. Självklart blir det American Pie, det är deras reunion så det kan inte bli annat än bra känner jag. Så ser min fredagskväll ut. Riktigt mysigt!

 

Bild från Österlen

12: THURSDAY

Beställde en ny laddare till min Macbook i tisdags och gissa vad som låg på köksbordet när jag kom hem idag? Snacka om snabb leverans. Perfekt! Nu börjar Ringer på tv11, så jag och mamma sitter bänkade såklart. Mycket skola på dagarna nu så därför får bloggen lida.. Men imorgon slutar jag 11.05 (yes!) eftersom de två sista lektionerna är inställda, så ska nog ta en runda på stan för att köpa lite nödvändiga saker och sen hoppa på tåget hem. Ser fram emot en riktigt bra helg, som ni får höra mer om imorgon eller på lördag. Hoppas ni har haft en bra dag!

 

17 månader

Idag är en bra dag. 11 april 2012. Det betyder att det var exakt 17 månader sen Martin blev min. Min fina pojkvän. Det blir mys framför tvn ikväll och sen somnar jag i min favoritfamn. Fan vad jag älskar dig.

 

20120410: tuesday

Somnade hos min fina pojkvän igår efter att ha sett Big Brother. Bästa sättet att spendera sista kvällen på påsklovet. Skolan började alltså idag och jag längtar redan till helgen haha. Just nu väntar jag på att pizzan som vi precis bakat ska bli klar i ugnen. Hemmabakad pizza alltså, gud så gott. Tisdag betyder Desperate housewives och mys framför tvn hela kvällen. Det ser jag fram emot! Min laddare till min macbook har gått sönder, så sitter just nu på min skoldator och här har jag inga bilder. Kommer därför vara tråkiga inlägg ett tag framöver.. tills jag köpt en ny laddare!

You light up my world like nobody else

wonderful weekend

Min helg har tillbringats i vår stuga på Österlen med familj, släkt och pojkvän. Helt underbart! Ville egentligen aldrig att helgen skulle ta slut. Det var dåligt väder både i fredags och lördags men vi åt grillat ändå och gick till stranden. Kvällarna avslutades med film i sängen. Finns inget bättre än att somna och vakna upp bredvid min pojkvän. Kom hem för en stund sen efter att ha ätit världens påskbuffé med förrätt, varmrätt och galet god efterrätt. Som det känns nu så behöver jag nog inte äta mer på hela veckan.. haha. Har tagit mycket bilder och här är några som beskriver hur bra vi har haft det.

 

20120406: friday

När klockan ringde 10.00 så vaknade jag och drog på mig träningskläderna direkt för att ge mig ut på en powerwalk. Riktigt skönt. Kom precis hem och har ätit en stor frukost. Snart ska jag lägga mig i ett varmt bad och sen fixa mig eftersom det händer mycket denna helgen. Igårkväll stannade jag hemma och kollade jag på tv med mina föräldrar. Såg Ringer på tv11, en riktigt bra serie. Åt också jordgubbar med grädde. Sommarkänslor!

 

Min fina

somebody that i used to know

Om ni inte redan sett denna så måste ni göra det. Så jäkla fräckt. Synd att jag inte kan sjunga som henne bara... Helt sjukt bra.

 

min josefin

Efter att ha ätit oss grymt mätta på McDonald's igår så hämtade vi ut biobiljetterna, köpte en stor popcorn och satte oss i salongen. Safe House var riktigt bra, rekommenderas verkligen. Somnade rätt sent i Josses säng och vaknade när klockan ringde klockan 11. När vi fått i oss frukost bestämde vi för att hänga i Malmö hela dagen. Efter att ha kikat i lite affärer utan några köp så satte vi oss ner och åt jordgubbar och vaniljmunkar i solen. Helt underbart!


Världens finaste du

society 6

Gick in på en hemsida och hittade världens finaste iPhone-skal. Jag behöver verkligen ett nytt, men problemet är att jag aldrig kommer kunna välja bland alla tusentals. Har inte ens kollat igenom hälften men har redan hittat många favoriter. Eftersom jag har en vit iPhone så vill jag ha ett ljust skal så att det inte blir som på bilderna nedanför, en stor svart ruta. Kommer antagligen inte synas lika mycket med en vit mobil. Älskar det första med världskartan men det näst sista, med giraffen, hade varit med personlig (Josse du förstår vad jag menar haha). Fast alla är så jäkla snygga. Åh hur ska detta gå?

 

jofama by kenza 3

En ny favorit som har flyttat in i min garderob. Helt perfekt. Kan våren komma på allvar nu tack?

 

ben and jerry's: half baked

Somnade bredvid min Josefin runt 02.00 efter att klämt i oss varsin ben and jerry's framför Big Brother tillsammans med världens finaste Madde. Innan vi somnade låg vi och pratade samtidigt som vi masserade varandra. Bästa. Imorgonkväll drar vi på bio för att se Safe House, som vi hört ska vara bra, och äta romantiskt middag för två (kommer sluta på McDonald's om jag känner Josse rätt... hehe). Ikväll sover jag hos min pojkvän som jag inte träffat på evigheter känns det som. Saknar honom lite för mycket nu. Och tisdag betyder Desperate Housewives. YES!

friends are forever

Efter att ha ätit oss proppmätta och snackat skit i mitt uterum med massa levande ljus och tänd brasa igår, så flyttade vi in till soffan och slog på tv11. Rätt person fick lämna Big Brother, trots att det finns andra i huset som borde åkt innan honom. 03.30 somnade vi efter att ha legat under täcket i min säng och bara pratat i timmar. Mysigt. Rebecca väckte oss genom att tända lampan i taket, sätta på tvn på högsta volym och dra upp rullgardinen. Bästa sättet att vakna på.... När vi slängt i oss frukost och tjejerna dragit hem så stack jag ut på en lång powerwalk som kommer kännas i benen imorgon. Ikväll ska jag hem till min bästa vän och mysa som bara vi kan. Älskar att vara ledig

20120401: SUNDAY

FÖR att fira att helgen är slut(?), att det är 1a april och att lovet har börjat så kommer mina favoriter hit klockan 18 för att göra det vi är bäst på: grilla, äta, snacka skit och spela spel/kort. Eftersom det är BB Live ikväll, så antar jag att vi kommer flytta våra rumpor till soffan vid 21.00 också. Det är såna här dagar jag behöver ibland. Bara vara med mina bästa vänner. Men innan 18.00 ska jag hinna cykla en runda med mamma och ta ett långt varmt bad med inpackning i håret. Mysig söndag. Min pojkvän kommer också hem från träningsläger i Danmark idag. Som jag har saknat dig! Imorgon kommer fler bilder, men så länge får ni se några detaljer från mitt rum + prisessan Ida. HEHE